Nieuws updates

28 juli 2019

Formule 1 en vissen.

Na eerst samen met Danny een geweldige Formule 1 wedstrijd met een nog beter eindresultaat te hebben gekeken, gingen Danny en ik richting Amsterdam

Het duurde even voor dat de eerste vis het kunstaas pakte, maar van de nul waren we in ieder geval af.

Daarna melden zich al snel nummer 2 en 3, waarbij ik moet zeggen dat nummer 3 zich snel gewonnen gaf😳🤣

Omdat vissen met een lege maag niet gaat, had Danny het goede idee om een tussenstop te maken bij de snackbar, na de innerlijke mens verzorgd te hebben, gingen we naar de volgende stek.

Op de stek aangekomen volgende al snel de ene aanbeet na de andere, met zelfs een dubbele hookup.

De vissen hadden qua formaat wel groter mogen wezen.

Maar qua aantallen was het zeker niet slecht te noemen.

T

Toen later op de avond de wind draaide was het zo goed als over met de pret.

Danny wist na een uur zonder enige tikje nog een laatste snoekbaars te verleiden, waarna we besloten huiswaarts te keren.

Er zijn slechtere manieren om je zondag door te komen.

Danny bedankt voor de gezellige dag 👍

21 juli 2019.

Gasten uit Zwitserland.

Vandaag had ik de eer om 2 Zwitsers visfanaten aan boord te hebben voor een dagje vissen on Amsterdam.

Nu had ik al eens gehoord dat visvergunning in Zwitserland ontzettend duur zijn, maar toen ik hoorde dat je per water een vergunning nodig hebt van +-€175,- sloeg ik bijna overboord.

Dan kost een vergunning hier een schijntje.

Dit is dan ook de reden dat mijn gasten elk jaar naar Nederland komen om te vissen, al met al zijn ze inclusief reis en hotel goedkoper uit om hier meerdere dagen in verschillende wateren te gaan vissen, dan dat ze thuis een vergunning voor een paar wateren zouden aanschaffen.

Vandaag werd er op verzoek alleen gedropshot.

Dit leverde een hoop missers op en een aantal baarsjes en snoekbaarzen

De tegenvallende vangsten deden echter niks af aan de leuke en leerzame dag die de heren volgens hun zeggen hebben gehad.

Volgend weekend ga ik waarschijnlijk met een heel bijzondere gast op stap.

Meer daar over vertel ik als alles door gaat volgende week.

14 juli 2019.

Vandaag stond een visdag met collega keurmerk gids Frans Boonstra gepland.

Om 8 uur hadden Danny en ik afgesproken met Frans.

Na eerst op de Zaan een paar stekken te hebben afgevist met als resultaat 1 baarsje besloten we richting Amsterdam te varen.

Op het IJ wisten we enkele vissen  te verleiden.

Na een korte onderbreking van de waterpolitie, die ons controleerde op alle papieren en de verplichte uitruisting aan boord , besloten we een andere stek op te zoeken. Waar we 2 snoekbaarsjes wisten te vangen.

Op de terug wist Danny nog 2 baarzen  te vangen.

Helaas kwam er geen vis voor Frans naar boven.

Een taaie maar wel een super gezellige dag gehad.

Frans en Danny bedankt.

3 juni 2019.

Een eigenlijk veel te warme dag om te vissen.
Maar toch een mooie snoekbaars kunnen verleiden die in de schaduw lag.

19 mei 2019

Vandaag stond een dag vissen met de worm op het Haringvliet gepland.
Om 5:45 uur stond ik bij Danny voor de deur en gingen we richting Loosdrecht waar Erik al klaar stond met auto en de boot op de trailer om te vertrekken richting Haringvliet.
Na een uurtje rijden lag de boot om 8:30 uur te water en kon de visdag beginnen.
Het weer was niet zo mooi als voorspeld maar op een enkel druppel na, hebben we het droog gehouden.
Na het middaguur kregen we de eerste voorzichte aanbeten, die steeds harder werden.
De eerste vis,een snoek werd gevangen door Erik.
Als snel volgende een paar kleine snoekbaarzen en snel daarop doken een paar mooiere exemplaren op het aas.
En dan is het opeens 17:00 uur en tijd om terug te varen naar de trailerhelling
Toen Erik de elektromotor al had opgeborgen en de buitenboordmotor had gestart, gooide Danny en Ik nog een keer in.
Danny pakte nog een mooie baars en op het moment dat die in het net lag, wist ik nog een snoekbaars te vangen.
Zo eindige weer een gezellige visdag die veel te snel omging.

Erik en Danny bedankt voor de gezellige dag.
Het was zeker voor herhaling vatbaar

15 april 2019.

Keurmerk Amsterdamse Hengelsport Vereniging

Dankbaar, blij en trots dat ik nu ook het keurmerk voor visgidsen van de Amsterdamse Hengelsport Vereniging heb.

Amsterdamse Hengelsport Vereniging

Februari_ Maart 2019:

Next Level Fishing Experience 2019

Vandaag voor het 2de jaar op de Next Level Fishing Experience gestaan in de Broekerveiling.

Samen met Danny een geweldige beurs gedraaid en het publiek kennis mogen laten maken met de geweldige accu’s van Batterylabs en de nieuwe generatie van Humminbird.

Het was net als vorig jaar weer een echte hengelsport belevenis voor jong en oud.

Onze complimenten en dank aan Michel Oostdijk van Next Level Fishing voor het organiseren van zo’n geweldig evenement op deze unieke lokatie.

Vanaf half maart 2019 ben ik dealer van nieuwe accu’s Batterylabs

Algemeen

Dit type accu is speciaal ontworpen voor elektrisch varen en de hengelsport. Vanaf de basis is dit product ontworpen voor zijn doel, dit zie je aan de buitenkant direct terug aan de robuuste behuizing met stevige rubber randen, die tevens goed grip geven aan het product. De verzonken accupolen (M5) en handige indicator maken het ontwerp af. Eenvoudig opladen kan via de ingebouwde XLR plug, deze kan tevens gebruikt worden als output voor randapparatuur.

BMS

Het BMS in deze lithium accu balanceert de cellen en beschermd tegen overladen, diep ontladen, te hoge temperatuur, kortsluiting en te hoge stromen. Dit BMS werkt geheel automatisch, wanneer een grenswaarde wordt overschreden blokkeert de accu, deze herstelt zichzelf als deze wordt gescheiden van de verbruiker. Omdat wij gebruik maken van BMSen die over dezelfde MOSFETs kunnen laden en ontladen is er geen aparte laadstekker nodig, dit verhoogt de mogelijke laadstroom en maakt het ook mogelijk deze accu’s te gebruiken voor regeneratieve systemen. Door het efficiënte ontwerp van de PCB gebruikt de BMS zeer weinig energie en duurt het enkele jaren voordat de accu volledig is ontladen. Het voor langere tijd wegzetten is dan ook geen probleem.

Cellen

Dit type accu maakt gebruik van LiFePO4 cellen. Deze chemische samenstelling maakt het mogelijk een nagenoeg gelijk voltage aan te bieden als een 12V lood accu, waar de meeste 12V elektro buitenboordmotoren op zijn ontworpen. Dit voltage maakt het tevens mogelijk dat 12V randapparatuur veilig kan worden aangesloten op deze accu.

Oplader

De 4-stage oplader heeft een CC/CV laadprofiel en is voorzien van geavanceerde IC geregelde hoog frequent schakelende laadtechniek. Naast de lage EMC uitstoot heeft deze oplader ook een hoog rendement. Het is ook mogelijk de accu te laden met andere opladers, mits deze geschikt is voor het type accu, als U daar vragen over heeft raden wij U aan contact met ons op te nemen.

Garantie

Dit type accu heeft 24 maanden garantie.

Voor meer informatie of bestellingen kunt u een e-mail sturen

Februari 2019: Vanaf februari 2019 krijgt u bij een boeking van een hele dag vissen 15% korting in de webshop van de Hengelsportzaak van West Friesland: Treffers Fishing en Outdoor.

Het is ook zeker de moeite om bij Treffers langs te gaan en daarna de velen vaarten en sloten daar af te struinen naar vis.